jag måste vara den klantigaste person som finns

allt började så bra, hade fjäskat lite med chefen så att jag kunnde gå lite tidigare och hinna med det tidiga tåget upp till Eskilstuna, lr tidiga och tidiga det som e framme 10 istället för halv ett, 
men så när vi ungifär har 20 minuter kvar till katrineholm där jag skall byta tåg blir vi stillastående för att dom e tvungna att evakuera ett tåg framför och kommer inte iväg förs 25 minuter senare, men som tur var skulle dom anslutande tågen vänta på oss.

stressad som jag e springer jag till tåget och sätter mig på den sidan jag iaf tror skall gå framlänges, men det visar sig att så e inte fallet och jag börjar bli lite fundersam men sitter lugnt kvar, billjättkontrolanten kommer och jag visar min biljätt, jag får till svar det var biljätten åt andra hållet, oss tänkte ja tog jag fel nu men nää

- ursäkta vart går detta tåget?

- till Norrköping, du skulle inte varit med detta tåget va?

- öö nää

- vart skulle du?

- Eskilstuna 

- Ojdå!

- jo det kan man ju säga och vad gör jag nu? 
 
- du skall hem i kväll lr?

- öö joo det var ju tänkt så i alla fall

- okej jag skall ringa och kolla om du har några anlternativ att komma tillbaka på men jag kan inte lova att det går,

- okej men hur långt e det imellan norrköping och eskilstuna?

- det tar en och en halv timme med tåg

- opps

ett samtal senare var som tur var det hela löst, ett stort tack till dom som satte sig ibilen och åkte 11 mil för att hämnta upp mig och sedan lika långt tillbaka 

om norrköping kan ja berätta att det finns spårvagnar, en Statiol tapp och volvo raggare, det var det jag såg under min timmes vistelse på tågstationen där :P

Kommentarer
Postat av: Pia

Haha, Äventyr! :D

2008-04-28 @ 00:17:32
URL: http://pijah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0